top of page

ALGEMEEN

Vragen? Bel ons even op 06 394 394 06

 

Vooropgesteld: Koken en eten bereiden is een creatieve bezigheid, dat wij met swung en liefde doen. Wij houden echt van onze klanten, niet alleen omdat wij aan hen verdienen, maar het meeste nog omdat wij het fijn en leuk vinden mensen met catering, koken, diners en andere food gerelateerde zaken te kunnen 'ontzorgen".  Daar zijn wij goed in en daar houden wij echt van. Punt.

 

Echter, fouten maken wij allen. Wij gaan graag in gesprek met de klant om eventuele ontstane fouten recht te zetten, dan wel te herstellen.

​

Heb je een vraag of zit je ergens mee? Bel Caro op 0639493406.​​​​

​

Dit zijn de Algemene Voorwaarden die gelden voor de dienstverlening van CaroKookt, een initiatief van gevestigd op nieuwe Leliestraat 16a 1015SP Amsterdam, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 52252841. Bekend bij de belastingdienst onder BTW nummer 

​

1. Dienstverlening
1.1 Carokookt heeft als doelstelling:

- Levering van Catering op locatie

- Leveren van Privé diners op locatie Caro Kookt

- Verzorgen diners op locatie

- Geven van kook instructie/Workshop op locatie en bij CaroKookt. Bovenstaande valt onder " Levering"

- levering Chef dienst

​

1.2 en levering wordt bevestigd door een email met offerte

1,3 Na gehele betaling ontvangt men een betalingsbevestiging en Factuur. Voor vaste klanten gelden andere betaal voorwaarden.

1.4 Hiermee is de opdracht en levering bevestigd
1.5 Een opdracht is definitief als CaroKookt deze per e-mail aan je heeft bevestigd. Het staat CaroKookt te allen tijde vrij om een bestelling te weigeren.
1.6 Mocht het nodig zijn uw opdracht te cancelen of verschuiven? Spreken wij graag in goed overleg een nieuwe datum af voor de boeking.

​

DIENSTEN

Je kunt je opdracht tot twee (2) weken voorafgaand aan de dag van levering met betaling van 75% van de kosten annuleren via een whatsappje aan Caro op 0639439406 plus aanvullend een email aan info@carokookt.nl. Je krijgt dan een bevestiging. Na deze periode geldt niet het wettelijke “herroepingsrecht voor overeenkomsten die op afstand worden gesloten”, omdat de producten bederfelijk van aard zijn en niet kunnen worden teruggezonden.

Na deze 2 weken verschuiven wij de datum. Dit i.v.m. inkoop bederfelijke waar, voorraadbeheer en reeds vrijgehouden datum en afzeggen andere klanten voor deze datum ( gemiste opdracht)

Bij overmacht door externe omstandigheden zoals overlijden, weer, verkeer, uitbraak epidemie, oorlog of anders geven wij geen gelden retour maar verschuiven de datum in goed overleg. Dit ivm bederfelijke waar en inkopen van de ingrediënten. Caro Kookt behoudt zich het recht voor zelf anders te beslissen op persoonlijke gronden. Geboekte diners reeds betaald en nioet op tijd afgezegd vervallen.

 

2. Opdracht
2.1 Voordat je kunt bestellen, dien je je te aanvraag met de volgende gegevens in te dienen: je naam, adres, e-mailadres, telefoonnummer. Je geeft daarmee toestemming dat deze gegevens worden gebruikt voor het beheer van je aanvraag en in het kader van de eventuele bezorging van je opdracht.


2.2 Je staat er jegens CaroKookt voor in dat de door jou verstrekte gegevens juist en volledig zijn. Eventuele wijzigingen in de gegevens dien je tijdig aan CaroKookt door te geven, omdat anders je bestelling of de afrekening niet goed kan gaan.

​

3. Intellectuele eigendomsrechten
3.1 Alle intellectuele eigendomsrechten ten aanzien van onze website en onze dienstverlening berusten uitsluitend bij CaroKookt en/of onze licentiegevers.
3.2 Het gebruik dat je mag maken van de website en onze dienstverlening is beperkt tot hetgeen is bepaald op de website en in deze Algemene Voorwaarden.


3.3 Carokookt heeft het recht om je ingezonden bijdragen, zoals recensies, te gebruiken voor al haar huidige en toekomstige activiteiten. Voor zover op deze bijdragen intellectuele eigendomsrechten rusten, draag je deze onvoorwaardelijk en kosteloos aan Carokookt over. Voor zover mogelijk doe je daarbij tevens afstand van eventuele persoonlijkheidsrechten. Je staat er jegens CaroKookt voor in dat je het recht hebt om de ingezonden bijdragen ter beschikking te stellen en de rechten daarop zoals hierboven beschreven over te dragen.

​

4. Aansprakelijkheid

 

Aanvullend:

Allergiën en dieetwensen zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Zoals vermeld op onze offertes en facturen, leveren wij geen noten vrije catering. Wij vragen ALTIJD naar dieet en eet wensen en overleggen en bevestigen dit altijd schriftelijk met de klant om vervelende situaties te voorkomen.


4.1 Aan de dienstverlening van CaroKookt wordt de uiterste zorg besteed en de maaltijden voldoen aan de daaraan in redelijkheid te stellen kwaliteitseisen en eisen van voedsel hygiëne.
4.2 CaroKookt garandeert echter niet dat de dienstverlening foutloos zal verlopen, volledig zal voldoen aan de opgegeven beschrijving en/of afbeelding, dan wel het door de gebruiker gewenste resultaat zal opleveren. CaroKookt geeft geen garantie indien eventuele gebreken (mede) zijn veroorzaakt door de gebruiker zelf of een derde en/of gebreken die zijn veroorzaakt door externe factoren of verkeerd of onkundig gebruik.
4.3 CaroKookt behoudt zich het recht voor indien nodig wijzigingen aan te brengen aan de af te leveren opdracht. Van significante wijzigingen zal je uiterlijk 1 dag voorafgaand aan de overeengekomen datum op de hoogte worden gesteld.
4.4 Eventuele klachten dien je meteen dan wel binnen redelijke termijn na aflevering te melden, onder duidelijke en volledige beschrijving van de klachten.
4.5 CaroKookt is niet aansprakelijk voor enige indirecte of gevolgschade die optreedt door of als gevolg van het gebruikmaken van onze dienstverlening dan wel uit de onmogelijkheid om gebruik te maken van onze dienstverlening. Deze beperking van de aansprakelijkheid geldt niet in geval van opzet of grove schuld van CaroKookt.
4.6 CaroKookt is niet aansprakelijk in geval van een situatie die te wijten is aan overmacht.
4.7 CaroKookt heeft het recht een reeds geaccepteerde bestelling uiterlijk 2 dagen voor de overeengekomen opdracht door middel van een e-mail bericht of telefonisch te annuleren, zonder daarvoor ten opzichte van jou aansprakelijk te worden.
4.8 Je bent zelf verantwoordelijk voor het gebruik dat je maakt van onze dienstverlening. (daaronder begrepen het gebruik dat wordt gemaakt door degenen met wie je de maaltijden deelt). Eventuele intoleranties voor bepaalde voedingsstoffen, allergieën en dergelijke behoren tot de risicosfeer van de gebruiker, ook als jij CaroKookt daarvan tevoren op de hoogte hebt gesteld, en CaroKookt kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele hierdoor ontstane schade en/of gezondheidsproblemen.
4.9 Je vrijwaart CaroKookt voor welke claim dan ook van jezelf of van derden op enige wijze voortvloeiend uit of verband houdende met het gebruik van onze dienstverlening.

 

Prive diners locatie Carokookt

No show:

Komt men zonder bericht niet opdagen voor een gepland diner, dan is dit een No Show.  Is het diner waarvan de datum is afgesproken en bevestigd met wederzijdse bevestiging ( email) en is het diner reeds betaald door klant, dan worden er geen gelden geretourneerd. dit i.v.m bederfelijke waar. Wij houden speciaal de geplande datum vrij , doen daar inkopen voor en bereiden de gerechten speciaal voor die lunch/diner.  Omdat wij op zeer korte termijn nooit vervangende klanten kunnen werven en etenswaar en gerechten bederfelijk zijn , worden deze niet bewaard of op andere manier verkocht.

​

5. Prijs, betaling en termijnen

Ten alle tijden leveren wij in goed vertrouwen. Wij hebben liever een goed gesprek dan inschakelen van een duerwaarder voor niet betaalde wel geleverde diensten.
5.1 De tarieven voor onze dienstverlening worden bekend gemaakt door middel van een offerte die u per email ontvangt
5.2 De verschuldigde betalingen voor de gegeven opdracht worden vooraf gaande de levering op onze bankrekening overgeboekt.. 
5.3 Betalingen worden niet teruggestort, behalve in geval van annulering van een bestelling op de wijze zoals op de website en/of in deze Algemene Voorwaarden bepaald, of zoals door Carokookt in goed overleg besloten.

5.4 Geleverde diensten worden per factuur per email aangeboden ter betaling. Afspraken zijn in alle redelijkheid en in vertrouwenafgesproken. Bij uitblijven betaling voor geleverde diensten volgt 1. een betalingsherinnering, 2. betalingsherinnering, 3. Aanmaning met incassokosten en wettelijke rente, 4. Inschakelen deurwaarder.

5.5 Termijnen van betaling zijn: Voor Prive diners en Kok op locatie en catering: Vooraf betalen. Voor chef diensten bij bedrijven:  1.Binnen 7 dagen na geleverde dienst.  Bij uitblijven betaling: 2.. een betalingsherinnering, 3. 2e betalingsherinnering, 4. Aanmaning met incassokosten en wettelijke rente, 5. Inschakelen deurwaarder.

​

 

6. Privacy
6.1 Carokookt verwerkt en bewaart de door jou opgegeven gegevens in het kader van onze dienstverlening en houdt zich daarbij aan de wettelijke regels over de bescherming van persoonsgegevens.
6.2 Je persoonsgegevens zullen niet aan derden worden verstrekt, tenzij dit nodig is voor de uitvoering van onze dienstverlening dan wel indien wij daartoe op grond van de wet of een bevel van een bevoegde instantie verplicht zijn. we maken geen gebruik van cookies, die ons in staat stellen jouw computer te herkennen.
6.3 We bewaren en verwerken jouw persoonsgegevens zo goed als redelijkerwijs mogelijk is, rekening houdend met de huidige stand van de techniek.
6.4 Je hebt te allen tijde het recht om jouw persoonsgegevens die door ons bewaard worden in te zien, te corrigeren of te wijzigen. Daartoe kun je met ons contact opnemen via info@carokookt.nl.

 

7. Algemeen
7.1 Deze Algemene Voorwaarden en de inhoud van onze dienstverlening kunnen te allen tijde door ons worden aangepast. Ook hebben we te allen tijde het recht om onze dienstverlening stop te zetten.
7.2 Op deze Algemene Voorwaarden en onze dienstverlening is Nederlands recht van toepassing. De bevoegde rechter te Amsterdam is bij uitsluiting bevoegd om van eventuele geschillen kennis te nemen.
7.3 In het geval een of meer bepalingen uit deze Algemene Voorwaarden nietig is en/of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht. De nietige of vernietigde bepaling zal dan automatisch worden vervangen door een bepaling die zoveel mogelijk recht doet aan het doel van de nietige of vernietigde bepaling.
7.4 In het geval dat een of meer onderdelen of activa van de onderneming van CaroKookt worden overgedragen, heeft CaroKookt het recht om alle onderdelen van de website, daaronder begrepen eventuele bijdragen van gebruikers, en alle accounts, mede over te dragen.

 

Amsterdam, September 2023

​​​

​

VANAF 1 juni 2025 GELDEN ONDERSTAANDE ALGEMENE VOORWAARDEN

Vragen? Bel ons even op 06 394 394 06

 

Vooropgesteld: Koken en eten bereiden is een creatieve bezigheid, dat wij met swung en liefde doen. Wij houden echt van onze klanten, niet alleen omdat wij aan hen verdienen, maar het meeste nog omdat wij het fijn en leuk vinden mensen met catering, koken, diners en andere food gerelateerde zaken te kunnen 'ontzorgen".  Daar zijn wij goed in en daar houden wij echt van. Punt.

 

Echter, fouten maken wij allen. Wij gaan graag in gesprek met de klant om eventuele ontstane fouten recht te zetten, dan wel te herstellen.

​

Heb je een vraag of zit je ergens mee? Bel Caro op 0639493406.​​​​

​

Dit zijn de Algemene Voorwaarden die gelden voor de dienstverlening van CaroKookt, een initiatief van gevestigd op nieuwe Leliestraat 16a 1015SP Amsterdam, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 52252841. Bekend bij de belastingdienst onder BTW nummer 

​

1. Dienstverlening
1.1 Carokookt heeft als doelstelling:

- Levering van Catering op locatie

- Leveren van Privé diners op locatie Caro Kookt

- Verzorgen diners op locatie

- Geven van kook instructie/Workshop op locatie en bij CaroKookt. Bovenstaande valt onder " Levering"

- levering Chef dienst

​

CATERING / CHEF AAN HUIS

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1 – BEGRIPPEN

De in deze algemene voorwaarden gebruikte begrippen hebben de hiernavolgende betekenis, tenzij anders aangegeven:

 

Bestelling: Dekt bij Carokookt de lading van boeking of bestelling.

Bedenktijd: De termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn wettelijke herroepingsrecht;

Consument: De natuurlijke persoon of bedrijf die een boek/koopovereenkomst aangaat met CAROKOOKT.

Klant: de Consument, rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, en een /boek/koopovereenkomst aangaat met CAROKOOKT

Overeenkomst: De overeenkomst tussen CAROKOOKT en de Klant;

Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de boek/koopovereenkomst;

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

ARTIKEL 2 – TOEPASSELIJKHEID

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van CAROKOOKT zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Afwijkingen kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen. Aan eventueel overeengekomen afwijkingen kan de klant geen rechten voor de toekomst ontlenen.

 

ARTIKEL 3 – AANBIEDINGEN EN BESTELLINGEN

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend en CAROKOOKT behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van tussentijdse prijsverhoging van de fabrikant en/of wettelijke voorschriften noodzakelijk is.

2. Alle prijzen op de Website, email en WhatsApp communicatie zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.

3. De prijzen in de aanbiedingen, boekingen en bestellingen zijn inclusief btw, exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven.

4. Prijzen van de aanbiedingen of bestellingen gelden niet automatisch voor nabestellingen.

 

ARTIKEL 4 – OVEREENKOMST.

1. De overeenkomst tussen de Klant en CAROKOOKT komt tot stand wanneer de klant een akkoord op de offerte heeft gestuurd naar CAROKOOKT en CAROKOOKT een boek of betalingsbevestiging heeft toegestuurd naar de Klant.

2. CAROKOOKT is gerechtigd een bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden.

3. Een bestelling dient voorafgaande betaling, altijd te worden bevestigd door Carokookt. Betaling zonder voorgaand akkoord door Carokookt geeft geen enkele garantie dat de boeking is aangenomen. CAROKOOKT kan deze betalingen zonder opgaaf van redenen terugboeken naar de klant met een verklarend email bericht

4. Indien een bestelling niet wordt geaccepteerd, deelt CAROKOOKT dit mee binnen twee werkdagen na ontvangst van de bestelling.

3. CAROKOOKT blijft eigenaar van de levering aan de Klant, totdat de Klant het totaal verschuldigde bedrag van de overeenkomst heeft voldaan.

 

ARTIKEL 5 – BETALING

Betaling vindt altijd op vooruitbetaling plaats, tenzij anders overeengekomen. CAROKOOKT heeft hierin de beslissing.

1. Vooruitbetalen: de Klant ontvangt een boekfactuur van CAROKOOKT  met het te betalen bedrag. Na ontvangst van het te betalen bedrag op de bankrekening van CAROKOOKT wordt de boeking of levering bevestigd en op afspraak geleverd. LET OP: de reservering staat pas vast nadat CAROKOOKT de betaling op rekening heeft ontvangen en hiervan de klant heeft bevestigd.

3. Voor vooruitbetalen stuurt CAROKOOKT een betaallink per Tikkie. Deze is 24 uur geldig en vervalt automatisch.

4. Voor bedrijven spreekt CAROKOOKT graag een betaalmogelijkheid af per factuur. Hierin zijn voorwaarden verbonden mee gedeeld op de factuur.

5. Voor bedragen boven € 800,00 gelden de volgende bedragen: 70% aanbetaling en 30% restbetaling een maand of week voorafgaande de boeking/levering. Dit on overleg met CAROKOOKT.

 

ARTIKEL 6 – LEVERING

1. CAROKOOKT streeft ernaar de bestelling op de afgesproken tijd te leveren of te laten plaats vinden. Door onvoorziene omstandigheden kan dit fout gaan. CAROKOOKT staat altijd in nauw contact met de klant per WhatsApp op de dag van levering/service en houdt de klant altijd op de hoogte.

2. CAROKOOKT is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het overschrijden van de levertijd.

 

ARTIKEL 7 – ANNULERING, HERROEPING

  1. Iedere bestelling kan binnen 24 uur nadat de Klant de opdracht heeft geplaatst, worden geannuleerd. Liefst met opgave van reden, echter niet verplicht. Annuleren kan tot 3 dagen (72 uur) voorgaande levering, in verband met inkoop en bederfelijke waren.

  2. Vanaf 3 dagen (71 uur) voorgaande levering is annulering niet meer mogelijk. Annuleren geschiedt door het sturen van een e-mail naar info@carokookt.nl. De annulering wordt per e-mail bevestigd.

  3. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor catering leveringen van CAROKOOKT, waarvoor de uiterste houdbaarheidsdatum (“T.H.T.” of “te gebruiken tot”) is verstreken, alsmede voor geopende verpakkingen van delicatessen en voedingsmiddelen.

 

ARTIKEL 8 – GARANTIE

1. Een beroep op garantie wordt slechts door CAROKOOKT in behandeling genomen indien de Klant dit beroep indient binnen 14 dagen nadat de tekortkoming is geconstateerd of redelijkerwijs had behoren te constateren.

2. Garantie wordt uitsluitend verleend op vertoon van de originele factuur of (kopie) betalingsbewijs.

3. Indien een geleverd product met een uiterste houdbaarheidsdatum op enigerlei wijze niet voldoet aan de daaraan redelijkerwijs te stellen kwaliteitseisen, wordt het product, na retournering door de Klant voor het verstrijken van de uiterste houdbaarheidsdatum, door CAROKOOKT kosteloos vervangen door een gelijk of gelijksoortig product.

​

ARTIKEL 9 – KLACHTEN

CAROKOOKT doet er alles aan om alle producten conform de bestelling, in goede staat en conform de omschrijving op de Website te leveren. Na ontvangst van de bestelling dient de Klant de geleverde goederen onmiddellijk te inspecteren en daarbij gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@carokookt.nl. CAROKOOKT zal zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, reageren op de klacht. In geval van levering aan een Klant geldt dat de schriftelijke melding zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking of zoveel eerder als de uiterste houdbaarheidsdatum verstrijkt, op de aangegeven wijze moet worden doorgegeven aan CAROKOOKT.

 

ARTIKEL 10 – OVERMACHT

CAROKOOKT heeft in geval van overmacht het recht om naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling van de Klant op te schorten dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden. Dit door de Klant schriftelijk te informeren en zonder dat CAROKOOKT gehouden is tot een schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is.

 

ARTIKEL 11 – VERANTWOORDELIJK ALCOHOLGEBRUIK

CAROKOOKT verkoop en levert geen alcoholhoudende dranken.

 

VRAGEN

Ten alle tijd staan wij open voor uw vragen, opmerkingen of anders. Wij streven ernaar een transparant bedrijf te zijn.

 

AMSTERDAM

Mei 2025

 

 

 

 

​

PRIVATE DINING

BOEKINGS / RESERVERINGSVOORWAARDEN

ANNULERINGSBELEID VOOR PRIVATE DINING

 

BOEKINGS VOORWAARDEN

Mocht er door onvoorziene omstandigheden en reden zijn uw boeking te annuleren:

U kunt tot 3 dagen voor de gereserveerde datum kosteloos annuleren. Uiteraard verplaatsen wij liever de boeking in goed overleg. Na deze termijn zijn wij genoodzaakt om annuleringskosten in rekening te brengen. Wij hanteren de volgende annuleringskosten bij gehele en deelannulering conform de Uniforme Voorwaarden Horeca (UVH):

– vanaf 3 dagen voor de reserveringsdatum: 50% per persoon;

– vanaf 1 dag voor de reserveringsdatum en bij no show: 100% per persoon. Er vindt dan geen retourbetaling terug.

Wij berekenen deze kosten vanaf 10:00 uur op de dag dat de annuleringstermijn ingaat. Indien wij opnieuw een reservering kunnen maken, dan berekenen wij geen annuleringskosten. Wanneer gewenst, kunnen wij uw reservering in goed overleg eenmalig kosteloos verplaatsen.

 

ALGEMENE VOORWAARDEN

ARTIKEL 1 – BEGRIPPEN

De in deze algemene voorwaarden gebruikte begrippen hebben de hiernavolgende betekenis, tenzij anders aangegeven:

 

Boeking: Dekt bij Carokookt de lading van boeking private dining of boeking chef aan huis

Bedenktijd: De termijn waarbinnen de Consument gebruik kan maken van zijn wettelijke herroepingsrecht;

Consument: De natuurlijke persoon of bedrijf die een boek/koopovereenkomst aangaat met CAROKOOKT.

Klant: de Consument, rechtspersoon of de natuurlijke persoon die handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf, en een /boek/koopovereenkomst aangaat met CAROKOOKT

Overeenkomst: De overeenkomst tussen CAROKOOKT en de Klant;

Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de Consument om binnen de bedenktijd af te zien van de boek/koopovereenkomst.

Dag: kalenderdag;

Duurtransactie: Een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;

 

ARTIKEL 2 – TOEPASSELIJKHEID

Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van CAROKOOKT zijn deze Algemene Voorwaarden van toepassing. Afwijkingen kunnen alleen schriftelijk worden overeengekomen. Aan eventueel overeengekomen afwijkingen kan de klant geen rechten voor de toekomst ontlenen.

 

ARTIKEL 3 – AANBIEDINGEN EN BESTELLINGEN

1. Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend en CAROKOOKT behoudt zich het recht voor om prijzen te wijzigen, in het bijzonder wanneer dat op grond van tussentijdse prijsverhoging van de fabrikant en/of wettelijke voorschriften noodzakelijk is.

2. Alle prijzen op de Website, email en WhatsApp communicatie zijn onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Voor de gevolgen van druk- en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard.

3. De prijzen in de aanbiedingen, boekingen en bestellingen zijn inclusief btw, exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven.

4. Prijzen van de aanbiedingen of bestellingen gelden niet automatisch voor nabestellingen.

 

ARTIKEL 4 – OVEREENKOMST.

1. De overeenkomst tussen de Klant en CAROKOOKT komt tot stand wanneer de klant een akkoord op de offerte heeft gestuurd naar CAROKOOKT en CAROKOOKT een boek of betalingsbevestiging heeft toegestuurd naar de Klant.

2. CAROKOOKT is gerechtigd een bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden.

3. Een bestelling dient voorafgaande betaling, altijd te worden bevestigd door Carokookt. Betaling zonder voorgaand akkoord door Carokookt geeft geen enkele garantie dat de boeking is aangenomen. CAROKOOKT kan deze betalingen zonder opgaaf van redenen terugboeken naar de klant met een verklarend email bericht

4. Indien een te leveren dienst niet wordt geaccepteerd, deelt CAROKOOKT dit mee binnen twee werkdagen na ontvangst van de bestelling.

3. CAROKOOKT blijft eigenaar van de te leveren dienst aan de Klant, totdat de Klant het totaal verschuldigde bedrag van de overeenkomst heeft voldaan.

 

ARTIKEL 5 – BETALING

Betaling vindt altijd op vooruitbetaling plaats, tenzij anders overeengekomen. CAROKOOKT heeft hierin de beslissing.

1. Vooruitbetalen: de Klant ontvangt een boekfactuur van CAROKOOKT met het te betalen bedrag. Na ontvangst van het te betalen bedrag op de bankrekening van CAROKOOKT wordt de boeking of levering bevestigd en op afspraak geleverd. LET OP: de reservering staat pas vast nadat CAROKOOKT de betaling op rekening heeft ontvangen en hiervan de klant heeft bevestigd.

3. Voor vooruitbetalen stuurt CAROKOOKT een betaallink per Tikkie. Deze is 24 uur geldig en vervalt automatisch.

4. Voor bedrijven spreekt CAROKOOKT graag een betaalmogelijkheid af per factuur. Hierin zijn voorwaarden verbonden mee gedeeld op de factuur.

5. Voor bedragen boven € 800,00 gelden de volgende bedragen: 70% aanbetaling en 30% restbetaling een maand of week voorafgaande de boeking/levering. Dit on overleg met CAROKOOKT.

 

ARTIKEL 6 – LEVERING

1. CAROKOOKT streeft ernaar de te leveren dienst op de afgesproken tijd te volbrengen of te laten plaats vinden. Door onvoorziene omstandigheden kan dit fout gaan. CAROKOOKT staat altijd in nauw contact met de klant per WhatsApp op de dag van levering/service en houdt de klant altijd op de hoogte.

2. CAROKOOKT is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het overschrijden van de levertijd.

 

ARTIKEL 7 – ANNULERING, HERROEPING

  1. Iedere boeking kan binnen 24 uur nadat de Klant de opdracht heeft geplaatst, worden geannuleerd. Liefst met opgave van reden, echter niet verplicht. Annuleren kan tot 3 dagen (72 uur) voorgaande levering, in verband met inkoop en bederfelijke waren.

  2. Vanaf 3 dagen (71 uur) voorgaande levering is annulering niet meer mogelijk. Annuleren geschiedt door het sturen van een e-mail naar info@carokookt.nl. De annulering wordt per e-mail bevestigd.

  3. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor catering leveringen van CAROKOOKT, waarvoor de uiterste houdbaarheidsdatum (“T.H.T.” of “te gebruiken tot”) is verstreken, alsmede voor geopende verpakkingen van delicatessen en voedingsmiddelen.

 

ARTIKEL 8 – GARANTIE

1. Een beroep op garantie wordt slechts door CAROKOOKT in behandeling genomen indien de Klant dit beroep indient binnen 14 dagen nadat de tekortkoming is geconstateerd of redelijkerwijs had behoren te constateren.

2. Garantie wordt uitsluitend verleend op vertoon van de originele factuur of (kopie) betalingsbewijs.

3. Indien een geleverd product met een uiterste houdbaarheidsdatum op enigerlei wijze niet voldoet aan de daaraan redelijkerwijs te stellen kwaliteitseisen, wordt het product, na retournering door de Klant voor het verstrijken van de uiterste houdbaarheidsdatum, door CAROKOOKT kosteloos vervangen door een gelijk of gelijksoortig product.

 

ARTIKEL 9 – KLACHTEN

CAROKOOKT doet er alles aan om alle te leveren diensten conform de boeking en de omschrijving op de Website te leveren. Na volbrengen van de afgesproken dienst, dient de Klant eventuele gebreken onmiddellijk schriftelijk te melden. Dit kan door een e-mail te sturen naar info@carokookt.nl. CAROKOOKT zal zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 5 werkdagen, reageren op de klacht. In geval van levering aan een Klant geldt dat de schriftelijke melding zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking of zoveel eerder als de uiterste houdbaarheidsdatum verstrijkt, op de aangegeven wijze moet worden doorgegeven aan CAROKOOKT.

 

ARTIKEL 10 – OVERMACHT

CAROKOOKT heeft in geval van overmacht het recht om naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling van de Klant op te schorten dan wel de overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden. Dit door de Klant schriftelijk te informeren en zonder dat CAROKOOKT gehouden is tot een schadevergoeding, tenzij dit in de gegeven omstandigheden naar maatstaven van redelijkheid en billijkheid onaanvaardbaar is.

 

ARTIKEL 11 – VERANTWOORDELIJK ALCOHOLGEBRUIK

CAROKOOKT verkoop en levert geen alcoholhoudende dranken.

 

VRAGEN

Ten alle tijd staan wij open voor uw vragen, opmerkingen of anders. Wij streven ernaar een transparant bedrijf te zijn.

 

AMSTERDAM

Mei 2025

​

​

​

bottom of page